Haal meer uit jouw SEO en scoor beter in Google
Zoekmachineoptimalisatie, ofwel SEO, wat staat voor ‘Search Engine Optimization’, is het proces waarbij de kwaliteit en kwantiteit van websiteverkeer wordt verhoogd. Het belang van SEO is om de zichtbaarheid van een website of webpagina voor gebruikers, van bijvoorbeeld Google en andere zoekmachines, te vergroten. Goede vindbaarheid is een kans die benut moet worden!
In dit artikel geven we 4 redenen waarom jouw bedrijf meteen aan SEO moet beginnen!
-
Bovenaan in zoekmachines
Door je website of webshop hoger in Google te laten ranken ben je sneller zichtbaar in de organische zoekresultaten. Ook verbetert SEO de website-ervaring van bezoekers. Aangezien zoekmachines steeds sneller en slimmer worden, kunnen vragen van bezoekers makkelijker beantwoord worden!
-
Meer traffic naar je website
Hoe hoger je in Google staat, hoe beter jouw website zichtbaar is. Dit betekent dat bezoekers sneller op jouw website klikken. Meer bezoekers betekent overigens ook meer potentiële klanten. Doordat jouw website meer traffic ontvangt, word je in Google ook als relevanter gezien. SEO opent een nieuwe wereld voor jouw website en nieuwe bezoekers.
-
Langdurig effect
Een SEO-investering doe je voor de langere termijn. Dit heeft een langdurig effect. Je hoeft niks te betalen voor bezoekers die je krijgt via een zoekmachine. Door deze bezoekers blijven jouw pagina’s hoog staan in zoekmachines en leveren deze weer nieuwe bezoekers naar jouw website. Een win-winsituatie dus! Het kan bijvoorbeeld zijn dat een blog artikel dat je een jaar geleden hebt geschreven nog steeds zorgt voor meer bezoekers. Daarnaast bespaart het je geld, want je hoeft geen Google Ads advertenties te kopen.
“SEO opent een nieuwe wereld voor jouw website en nieuwe bezoekers.”
-
Meer sales
Zonder conversie heb je niks aan zoekmachineoptimalisatie. Dit geldt ook andersom. Al sta je bovenaan in de zoekmachines, de bezoeker moet op jouw website wel vinden wat hij zoekt. Anders ben je de bezoeker zo kwijt. SEO en conversie-optimalisatie gaan dus gepaard. Het is belangrijk dat je goed analyseert welk doel de bezoekers van jouw website hebben. Ook zijn er verschillende conversie-tricks toe te passen op jouw website.
De combinatie tussen SEO en conversie-optimalisatie is essentieel voor online succes. Onze marketing experts hebben ruime ervaring in het toepassen van deze optimalisaties. Een uitgebreide zoekwoordenanalyse is ons vertrekpunt om jouw bedrijf bovenaan in zoekmachines te krijgen! We analyseren niet alleen de keywords van jouw website, maar ook die van de concurrenten. Hierdoor zul je ze altijd een stap voor zijn. Neem vandaag nog contact met ons op om direct meer uit jouw SEO te halen, zodat je geen kansen laat liggen!
Start today!